B - Real ( Cypress Hill)

2020.06.02

A legtöbben még csak nem is sejtik hogy mekkora hatása volt neki személy szerint arra ami ma van,a hip-hop közegben és azon kívül is a kender legalizálási politikában!


25 éve taposom a hip-hop kultúrát de ki merem jelenteni hogy egy kezemen meg tudom számolni a legjellegzetesebb karaktereket. Ezek a karakterek hiába 30-35 éve csapatják,és mára már az 50 évesek generációját erősítik,olyan kultuszfigurái voltak és maradnak a kultúra szerelmesei szemében, hogy valószínűleg sohase fogják a nevüket nem együtt kezelni magával a Rapel. B-Real nem csak egy élő legenda de egyben egy ikonja is a nyugati parti hip-hop kultúrának,és itt már nem csak a fehérekről feketékről hanem a latinokról is beszél az ember!



Louis Freese


Louis Freese  1970. június 2-án született Los Angelesben, kubai apától és mexikói anyától. Tipikus középszerű életet élt,teljesen beleolvadt a chicano és az amerikai kultúra keserédes mázába.

1975-ben B-Real és kishúga anyjukkal együtt a South Gate-be költöztek miután a szülei házassága tönkrement.

Ahogy mondani szokás a tökéletes időben született meg ahhoz hogy a hip hop világa már a legelején beszippanthassa hiszen 1984-re már megismerkedett a műfaj minden ágával.

Hatalmas elánnal vetette bele magát a Breaktánc műfajba még saját teamet is alapított több iskolás társával együtt. A csapat neve Street Dancers lett.

A tánc mellett rendkívüli érzéke volt a footballhoz is bár azt nem erőltette annyira így hobby szinten űzte. Mivel szülei arra tanították hogy mindig legyen hosszú távú célja ezért állandó szakmának az újságírást választotta, úgy tervezte hogy abból akar majd élni.

Rendkívül fogékony volt a költészetre a prózára a versekre,a költészet már nagyon korán a vérében volt.

B-real Sennel a suliban találkozott először, ahol elkezdett vele és a tesójával, Mellow Man Ace-el lógni. A közös érdeklődési kör gyorsan egy irányba terelte a sulin kívül is őket,és B Real nemsokára már a Bloods Gang által fémjelzett Neighbourhood Familynak a tagja lett.


1986-ban megalakítják első projectjüket a Devastating Vocal Xcellence-t.


balról: B Real ,Mellow Man Ace és Sen Dog



A töréspont B életében is elég korán elérkezett,ugyan is a zene a tánc és a gangideológiák nem nagyon fértek meg egymás mellett, és a Crack árusítás bár elég volt a felszínen maradáshoz a végén majdnem az életébe került. 18. életévében  máris kapott egy golyót a hátába. A golyó átlyukasztotta a tüdejét is.

A 88'-as esztendő nagyon sok változást hozott mind B életébe mind a zenei karrierjében.

Gyorsan talpra állt és kiheverte a lövést,és elfordult az utcai bandaélettől.




A kezdetek


A legelső szárnycsapások a DVX-el kezdődtek,melyben a három alapító mellett olyan nevek voltak még,mint a Funkdoobiest-es T-Bone és a Julio G a lemezlovas akik gyakorlatilag összefogták a srácokat.

A kezdeti inspirációval nem volt gond ám annál nagyobb gondot jelentett a közeg és a srácok bandatagsága és drogdíleri pályafutása.



A lövöldözés és B felépülése után,a 7A3 banda nemsokára feloszlott és a Dj aki nem más volt mint DJ MUGGS összeröffent a Reyes testvérekkel és Sen Dog megállapodott vele a társulásról!




Mellow úgy dönt hogy kiszáll a csapatból és egyénileg szeretné magát kifejezni Julio G is vele ment és segített neki az első lépések megtételénél.




Így a srácok hárman maradtak és létrejött a team aki megalkotta a LA kubai-chicano és a New Yorki hanzás egyvelegét mind zenében mind szövegben és ezzel bevonultak a hip hop történelembe.


A Cypress Hill


Miután egyesek leléptek,kettesek meg sittre lettek vágva ( T-Bone) így nem volt más hátra mint létrehozni egy új egységet. A Cypress Avenue mint kertvárosi gettó utca tökéletes alap ami mutatja honnan jöttek a srácok. A név tehát megszületett.

A koncepció még nem volt egységes viszont Dj Muggs eszelős zsenije gyorsan felszínre tört és ami a zenét illette tudta hogy valami olyat kell csinálnia ami minden szálat ötvöz. Egykori New Yorky Native tagként tudta hogy egyedinek kell lenniük de mégis kell hogy kapcsolatot tudjanak teremteni a keleti és nyugati part között egy mezsgyén.

Ez a hangzás lett a Soul Assassin.


A blues-os gitár riffek a tipikus Doo Woop dallamok esszenciái és a groovos basszusok és mély szekvenciák olyan elegyet adtak ami egészen hatásos összképhez vezettek.

"Muggs volt a mi ászunk,máshogy közelítette meg a zenekészítést mint bárki akkoriban"

- B Real

"...nagyon befolyásoltak minket a kelet-parti művészek, például az EPMD, a Beastie Boys, a Public Enemy, a KRS. Tehát csak megpróbáltuk összekeverni az ízt."

- Dj Muggs


Az első demo amit felvette a The Phuncky Feel One lett 1989-ben rögzítették.




1991 augusztusában jelent meg a maxijuk aminek egyik oldalán a The Phuncky Feel One volt a másikon pedig a How i could just a kill a man c "sláger" , majd megjelent debütáló korongjuk Cypress Hill címmel!

Cypress Hill - Cypress Hill  (1991 aug. 13)

1. "Pigs" 2:51
2. "How I Could Just Kill a Man" 4:16
3. "Hand on the Pump" 4:03
4. "Hole in the Head" 3:33
5. "Ultraviolet Dreams" 0:41
6. "Light Another" 3:17
7. "The Phuncky Feel One" 3:28
8. "Break It Up" 1:07
9. "Real Estate" 3:45
10. "Stoned Is the Way of the Walk" 2:46
11. "Psycobetabuckdown" 2:59
12. "Something for the Blunted" 1:15
13. "Latin Lingo" 3:58
14. "The Funky Cypress Hill Shit" 4:01
15. "Tres Equis" 1:54
16. "Born to Get Busy"

Amikor egy cucc beüt.....



Brutális erővel csapódtak be az underground szférába az egyetemi és egyéb rádióállomások segítségével. B Real egyedi orgánuma a zenei stílus és a szövegek frappáns megoldásai azonnal megfogták az embereket és nem csak nyugaton.

Ahogy felkerültek a térképre egyre több megkeresésük akadt mikor a demókat elkezdték felvásárolni és több nyugati kiadó is megpróbálta felkarolni őket de a Ruffhouse volt az egyetlen mely azt mondta a srácoknak hogy azt csinálnak amit akarnak. Így B és Muggs úgy döntöttek hogy aláírnak.

Hiába volt szabad kezük és hiába volt mögöttük teljes vállszélességgel a kiadó, rögtön az első pillanattól kezdve szembe kellett nézniük a nyíltan felvállalt Cannabis használat miatt nekik eső,szülői közösségekkel és a politikai és egyéb szervezetekkel.

"Azt akartuk, hogy az emberek tudják, hogy nem csak a dohányzásról szólunk, hanem az emberek oktatásáról a kultúra minden szempontjából. Összeálltunk a NORML-vel, a High Times-szal és a Jack Herer-rel, és ezeket az információkat odaadtuk az embereknek, hogy ők elolvassák, megosszák, megtanulják belőle, inspirálják és folytassák a harcot, ha részvétel mellett döntenek.  "- B Real


A Cypress Hill hatalmas rajongótáborra tett szert pillanatok alatt olyan magasságokba értek ahova előttük még mások nem jutottak fel a rappen belül és a chicano illetve latin szegmensben sem! Milliós példányszámban adták el a nyitó korongjukat! Ez a példátlan siker és a "gyepezés" melletti konzekvens és intelligens kiállás együtt már egy olyan összképet alkotva tette fel őket a nemzetközi médiába is ami Amerika után Európát is letarolta!


A Cypress Hill már a kezdetektől fogva határozott álláspontot képvisel a Cannabis Indicáról annak hatásairól és popkulturális státuszáról. A Hip hopban elfoglalt helyéről pedig egyenesen úgy vélték hogy kötelességük megvédeni azt a közösség számára. A 80-as érában még a legkeményebb vonalas rapperek is amikor a "kábszi"  fogyasztásra került a sor, a számaikban nem igazán buzdítottak a "zöldségek" fogyasztására,sőt a legtöbben letagadták elhallgatták vagy egyenesen felszólaltak ellene még a suttyomban szívták is a blunt-ot.

Erre a legjobb példa talán az FBI kereszttüzébe került NWA akik a leg erőszakosabb rendszerellenes dolgokkal álltak elő néhány sorukban de az Express Yoreself c. dalukban Dre pl ezt mondja:

"I don't smoke weed or sess / Cause it's known to give a brother brain damage / And brain damage on the mic don't manage."



Azért ez elég puha.....

Ez egy igen vegyes érzelmi és zenei és szövegi disszonanciát szült a gangbang korszakban,hiszen köztudott volt hogy a gettókban folyamatosan jelen volt a kokain a crack-kokain vagy éppen a Marihuana,területektől függően persze hogy éppen mikor melyikre volt a legnagyobb igény.

A Cypress hill sosem csinált abból ügyet, hogy ők bizony magasról tesznek arra hogy ki mit gondol a "mariskázásról",ők ha kell ha nem reggel délben este ,kaja előtt és és után ,felkeléskor és lefekvés előtt,és a bizti kedvéért még a színpadon is el fogják durrantani azt a "dzsót" ha úgy tartja hangulatuk.

1991-es első lemezükkel és minden fellépésükkel valamint megszólalásukkal kamerák előtt és azokon kívül is nem csak hogy reklámozták a Cannabis fogyasztást de bármilyen kultúrai közegben léptek is fel mindig a kemény drogok ellen is kampányoltak és az egységes szolidáris közeg mellett érveltek,és a Cannabist mint eszköszt akarták felhasználni hogy a bandák által uralt negyedekben a béke uralkodjon ne az őrület.

Úttörői lettek egy olyan mozgalomnak melynek akkor B-real lett az első számú arca de mára már olyan nevek fémjelzik mint Snoop Dogg vagy Wiz Khalifa.

1992-ben elkezdett kicsúcsosodni a Cannabis legalizációjáért folytatott harcok első köre,ekkor B-Real a következőket nyilatkozza:

"Mielőtt olyan nyíltan beszéltünk róla, ez tabu téma volt. Leginkább hip-hopban, mert a reggae-ben évek óta beszéltek a legalizálásról, de ebben a műfajban elfogadták "
"Úgy gondolom, hogy a marihuána / gyom mindig is része volt a kultúrának, csak a föld alatt volt"



A zene mindenek előtt


1992-re alig egy évvel az első lemez kiadása után hatalmas népszerűségre tett szert Muggs is aki a zenei világban elmerülve próbált üzleti struktúrákat építeni és kollaborálni akivel csak lehetett.

A Soul Assassin védjegye alatt pl Ice -T kiadóján keresztül promótálta és támogatta az az embert akit ma már csak Everlast néven ismer mindenki és a H.o.P frontembereként a hip-hop kultúra egyik himnuszát adták a világnak a Jump around c. számmal.

Kevesen tudják de valójában Dj Muggs a Jump around c. számot a Cypress Hillnek készítette de mivel testvéries volt a felfogás ő és a HOP tagjai között és idézem,

" hiába volt kiváló MC még nem volt meg az átütő sláger ezért nekik adtam."

Történt hogy Dj Muggs megkereste a studióban Sen-t és B-t hogy egyeztessen velük a Jump around-ról de Sen Dog ezt mondta miközben B Real helyeselt:

"Olyanok voltunk mint ők, adjuk a fehér fiúknak "


"Sosem lehetünk elég hálásak Muggsnak és a a Cypress Hillnek hogy elindítottak minket"




1993-ban már már forradalmi volt a hangulat az utcákon a cannabis fogyasztás az egekbe szökött és természetesen a kereskedelm is megugrott.

A médiára gyakorolt hatása a CH-nek akkora volt hogy a srácok olyan nyomás alatt kellett hogy dolgozzanak a második lemezen ami egyszerűen vészjósló volt.


Cypress Hill - Black Sunday  (1993 jul. 20)


1. "I Wanna Get High" 2:54
2. "I Ain't Goin' Out Like That" 4:27
3. "Insane in the Brain" 3:31
4. "When the Shit Goes Down" 3:08
5. "Lick a Shot" 3:23
6. "Cock the Hammer" 4:25
7. "Lock Down" 1:16
8. "3 Lil' Putos" 3:40
9. "Legalize It" 0:46
10. "Hits from the Bong" 2:40
11. "What Go Around Come Around, Kid" 3:42
12. "A to the K" 3:27
13. "Hand on the Glock" 3:32
14. "Break 'Em Off Some" 2:44


Az első küzdelem


A kiadó hatalmas nyomás alatt táncolt mert B Real-ék elképesztő sikere és szabad keze elkezdett a fejükre nőni amikor a füvezésre került a sor.

Egyszerre kellett támogatniuk az aranyat tojó tyúkot de korlátozni is kellett volna a "propagandát" amit a srácok toltak.

" A kiadó folyamatosan tétovázott hogy kiadja e a weedsongokat amiket készítettünk de végül is látták hogy mennyire elkötelezettek a rajongóink és belementek. Ezután kezdtünk el dolgozni az i wanna to get high-on."


Az első kiváló debütlemez után nem csak hogy nem lassítottak a srácok hanem rákapcsoltak és a második korong se lett semmivel se rosszabb mint az első sokak szerint még jobb is.



Az első kislemezükkel minden kétséget azonnal eloszlattak a felől hogy nem hoznák a színvonalat! Mind a mai napig az egyik legismertebb szám,kultstátuszban van.



A második kislemez egy igazi füvezős chilles cruise-olós muzsika lett.



A harmadik kiskorong sem hagyott kívánni valót maga után még a nagylemez előtt jött ki.


Az első küzdelmes időszak átcsapott újra a koncertezéssel egybekötött kulturális forradalom folytatásába ami egy újabb szintet lépett és átcsapott New Yorkba is.


93-tól olyan nevek sorakoztak fel mögé mint Redman, vagy Keith Murray, vagy éppen KRS-ONE és más helyekről is megkeresték őket olyan előadók mint pl. a Luniz.

Már nem csak a nyugati parton szívtak nyilvánosan a koncertek és interjúk alatt az Mc-k és a Dj a színpadon hanem szinte mindenhol. New Yorktól Chicago-ig ,Los Angelestől Miami-ig.


Cypress Hill - Cypress Hill III. Templess of Boom   (1995 okt. 31)


1. "Spark Another Owl" 3:40
2. "Throw Your Set in the Air" 4:08
3. "Stoned Raiders" 2:54
4. "Illusions" 4:28
5. "Killa Hill Niggas" 4:03
6. "Boom Biddy Bye Bye" 4:04
7. "No Rest for the Wicked" 5:01
8. "Make a Move" 4:33
9. "Killafornia" 2:56
10. "Funk Freakers" 3:16
11. "Locotes" 3:39
12. "Red Light Visions" 1:46
13. "Strictly Hip Hop" 4:33
14. "Let It Rain" 3:45
15. "Everybody Must Get Stoned" 3:05
16. "Smuggler's Blues" 4:23
17. "Buddha Mix (On Disc 2)" 20:54

Az aranykor vége és a mesterhármas


Amikor az aranykor raplemezeiről beszélgetnek emberek akik régóta tapossák az utat akkor mindig felmerülnek albumok az aranykor végéről hiszen ez még egy nagyon nagy hatású időszak volt mind keleten mind nyugaton,illetve ekkor indult meg a keleti áramlatban az újvonalas irányzatok beemelése.

Az hogy B-real-ék képesek voltak megalkotni minden idők egyik legjobb lemezét harmadikra, és nem elsőre alkották meg saját legjobbjukat is az én úgy érzem mindent elmond magáról a zenei alázatról az eszmeiségről és mindarról ami fogalommá tette a Cypress Hillt!


1995-2000-ig az egész földön tombolt a Cypress láz és bár a legtöbben más neveket dobálnak fel elsőként mint mondjuk Snoop vagy Warren G vagy akár mások a nyugati partról,ennek ellenére mind eladásokban mind kultúrális szempontból a Cypress Hill mindenkin túlmutatott a nyugati parton és a világon!


Psyho Realm - Psyho Realm  (1997 okt 28)



Sokan mind a mai napig el vannak tájolva ezzel a lemezzel kapcsolatban. A legtöbben anno is és most is azt hiszik hogy ez egy B Real soloproject de valójában nem az.

1993-ban egy bloods -Crips békekoncerten találkozott B Real a Gonzales testvérekkel és szerződést ajánlott nekik.

A lemez elkészítését kizárólag úgy vállalták el a srácok ha B Real csatlakozik hivatalosan is a projecthez és magához a grouphoz!

Így jött létre ez a topkategóriás lemez B Real és a Cypresshez  95 -ben csatlakozott Bobo-val közösen a srácoknak.

Brutálisan yo alapok és bomba szövegek.

1997-ben napvilágot lát egy Dj Muggs által összetrombitált korong mely a Soul Assassins chapter 1 címet viseli és igen komoly számok és előadók vannak rajta.

Ennek az albumnak lett az egyik kollabja a B-Real és Dr. Dre által közösen készített bestiálisan elborult klippel párosított Puppet Master c. szám.


A konszolidációs időszak


Tupac és Biggie halála után sok minden megváltozott a rap világában.

A rap zenén belüli irányzatok elkezdtek összemosódni néhol pedig egyre erősebben popularizálódni. Az új vonalas trendek területektől függően egyre jobban beértek a köztudatba és a régi arcok már az új tendenciák mentén és az üzleti életben képzelték el a jövőjüket így azt is építgették ki kevesebb ki több sikerrel.Legtöbbször ismert zenei mogulok szárnyi és pártfogása alatt akik természetesen vagy a zsidó kiadói köröket képviselték vagy a fekete New Yorki vagy New Jersey-i szabadkőműves zenei és kultúrális páholyokat!

1997 -re B-Real-ék is eljutottak arra szintre amikor már bőven időszerű lett a világjárás és nem csak Amerika bejárása és fesztiválozás volt terítéken hanem a hírnév szülte siker is. A kíméletlen Cannabis legalizációs kampányolás és az éld meg pillanatot és a békét szívd be tipusú jamboreek egyre kevesebbek lettek és az egész kultusz egyre öncélúbbnak hatott ahogy teltek a hónapok.


Cypress Hill : Cypress Hill IV.


1. "Looking Through the Eye of a Pig" 4:06
2. "Checkmate" 3:35
3. "From the Window of My Room" 5:00
4. "Prelude to a Come Up (feat. MC Eiht)" 3:24
5. "Riot Starter" 4:17
6. "Audio X (feat. Barron Ricks)" 3:19
7. "Steel Magnolia (feat. Barron Ricks)" 3:30
8. "I Remember That Freak Bitch (From The Club) / Interlude Part 2" 5:22
9. "(Goin' All Out) Nothin' to Lose" 3:53
10. "Tequila Sunrise (feat. Barron Ricks)" 4:44
11. "Dead Men Tell No Tales" 2:47
12. "Feature Presentation (feat. Barron Ricks and Chace Infinite)" 3:45
13. "Dr. Greenthumb" 4:24
14. "16 Men Till There's No Men Left" 4:20
15. "High Times" 4:13
16. "Clash of the Titans / Dust" 4:45
17. "Lightning Strikes" 5:54
18. "Case Closed" 2:00
19. "Rags to Riches" 4:07
20. "Champions" 2:37
21. "Tequila Sunrise" (Spanish Version) 3:57


Az első kislemeza Dr. Greenthumbbal semmi gond nem volt! Kifejezetten hozta a feelinget.


A második pedig igazán szépen idézte meg az aranykori latino feelinget és a klasszikus Cypress vonalat!



Sok előadónál elmondtam hogy az aranykor nem csak érezhető de mérhető és látható és hallható is volt minden szinten. A Cypress 4 albuma 3x kevesebb eladást produkált mint a korábbiak alig tudta átlépni az 1 milliós eladást,majd a globális eladás végül 1,5 millióval zárt!

Azt nem lehet állítani hogy csúfosan leszerepelt volna de hogy érezhető lett a megtorpanás és az old school hatás vége az nyílvánvaló volt. Az album egyébként teljesen jól hozza a kötelezőt természetesen nem hasonlítható az első három lemezhez de az a fanyalgás amit sokan mondanak erre az albumra az egyszerűen nem állja meg a helyét!

Kiváló korong lett!


A 90-es évek végére kifulladni látszott az első vonal sikere illetve kudarcai,és B-Real-ék bár minden követ megmozgattak a Cannabis legalizációja mellett és népszerűsítése mellett illetve orvosi kutatások elősegítése mellett mégse tudták elérni hogy a legnagyobb falak ledőljenek.



Ekkor viszont érdekes fejlemények jöttek.

B-Real nagy barátja Snoop Dogg aki maga is hatalmas "szívógép" úgy döntött hogy több projectet is indít az ügyben és mivel az ő nagybátyója Dr. Dre a leghatalmasabb zenei mogul a nyugati iparban így még ha nehezen is de sikerült az ügy mögé állítania.

A második Cannabislegalizációs hullám 2000-ben indult és csúcspontja a 2001-ben kiadott Chronic 2001 album lett és a hozzá köthető turnésorozat az Up and Smoke Tour! Azóta hogy véget ért a tour Dr. Dre mint magas rangú szabadkőműves az egészséges bioéletet reklámozza és természetesen már nem adja a nevét semmi kábszitémához,de azt utólóag is elismerte hogy ennél többet amit ott 2 év alatt elértek és megteremtettek annál többet nem lehetett elérni és anyagilag is annyi bevételt hozott amit még álmában se gondolt soha!



"Nagyon irónikus hogy akkoriban ha csak kimondtad hogy fű egy számban a kontextus teljesen mindegy volt,akkor azonnal letiltották tv-ben rádióban . Most meg minden kurva rádióban weedsongok (füvesdalok) mennek."


A 2000-es évek és az identitás vesztés




 2000: A bipoláris zavar



A Cypress Hill is ahogy szinte minden egykori előadó elmerült az új világrendi kultuszik fertőjében és a teljesen nyílt kiadói terror világában a 2000-es évre.

Mind a mai napig nem tudni hogy belépett e Dr Dre páholyába B-Real is vagy csak Muggs de Muggsról állítják hogy igen.

A kiadójuk a Columbus let azonnal megmutatva azta a borítón. Az a albumra a legtöbben ma is a bipoláris szót használják és sajnos nem jó értelemben.

A koncerteken még mindig nagy részt a régi számaik szóltak élő hangszereléssel de már egyre kevésbé tudták az emberek értékelni.

2001: A trashmixeffect

2001-ig kellett mindössze várni a következő lemezre mely egy elég fura összképet hagyott hátra.

Az egész lemez egy furcsa hol élő hol digitális hangképekkel operáló rendkívül szétesett anyag mely koncepciózusan próbálja az élőt a nem élővel a régit az újjal a rockot a rapel keverni.

Nehezen emészthető és fogyasztható.

Tulajdonképpen itt mondta ki szinte mindenki egyöntetűen hogy a Cypress Hill meghalt mint rapgroup.

Hatalmas csalódás volt a legtöbb rajongó számára,de a koncertezés a világjárás és a fesztiválesemények így sem fogytak el soha az együttes naptárából!

A koncerteken pedig új hangszerelések mellett sok régi szám azért még megmozgatta a fanokat.

2004: A fekete album


Miközben Dr. Dre projectjei szénné tarolták a zenei világot élen Eminemmel meg a komplett 50 centes brigáddal a ruhaipari és egyéb cégkonglomerátumaival addig a Cypress Hill teljesen meghasonult.

Nem tudtak újjítani nem tudták megtalálni a saját hangjukat.

A chicanot elhagyták a latinos igazi feelinget elhagyták egyszerűen beleszürkültek a középszerbe mint olya sok mindenki más.

Van a lemezen ragga, reggie tipikus nyugati part trash és keleti parti high level is. De az album maga úgy ahogy van megbukott mindenhol!

A váratlan Bomba


Dj Muggs szabadkőműves pályafutása láthatóan kifejtette hatását de egy elképeztő albumot dobtak össze a Psyho Realmes srácokkal!

2007 a Cypress Hill életébe mindenképpen úgy fog bevonulni a történelembe mint az egyik legkülönlegesebb lemez.

Bitang kemény alapok és szövegek vannak a korongon a legnagyobb csalódás az azonban az hogy B-Real nem igazán tűnik fel a korongon.

Mindenképpen érdemes meghallgatni és beszerezni mert kötelező darab és nem csak Cypress fanoknak!

A visszatérés



A 2010-ben kiadott albumuk a Rise up messze nem elég jó és messze nem elég azoknak a régi fanoknak akik kezdetektől szerették a bandát,de végre mindenki megkapta egy egységes lemezen azt hogy mi is a Cypress Hill a 2000 években és mire számíthat ha elmegy egy koncerte.

Végre sikerült megtalálnia a saját rap rock new metal hangzását a csapatnak.

Természetesen ebben semmi meglepő nincsen hogy ide jukadtak ki mert B-Real sohasem rejtette véka alá hogy számára a rap az egy dolog de ő hisz a zenei sokszínűségben és kifejezetten szereti fiatal kora óta a kemény gitárzenét is.




10 év kult 10 év trash


B-real 50 éves lett és ebből 30 évet töltött a Rapeléssel utazgatással lemezkészítéssel! Felköltözött a Hollywood Hillre, tisztaságmániás lett, példás apaként nevelgeti a lányát nős emberként pedig próbálja biztosítani mindazt a családjának amit csak lehet.

E mellett saját Youtube csatornája van amiben meghívotakkal durrangatják a kurva nagy jointokat és jokat filozofálnak.

Ha hívják szívesen megy a világon bárhova fellépni,európát pl kifejezetten imádja.

Hollandiában még lakást is vett akár csak Method man.


2010 után hatalmas fűnépszerűsítési kampányba kezdett B-Real szerte Amerikában és szerte a világban. Akármerre mentek fellépni mindig vagy 1 kg fű volt nála a színpadon is ha kellett.

20 év után elindult a 3. küzdelem és a legalizációs és orvosi elfogadásért és használatért egyre többen álltak ki a véleménye mellett!

Mivel Sen Dog megjárta a kemény drogok világát is (emiatt volt egy jó ideig kirúgva a Cypressből is)  ő is tudott beszélni a drogok a kemény drogok negatív hatásairól a cannabissal szemben.

A koncertezések mellett a lehető legtöbb platformot próbálta megragadni az ellenséges bandák kibékítésére és egyéb ösztönző programok indítására!

Ebben segítségre talált olyan nevekkel mint Game vagy Snoop és az államok közül többen is megindultak kisebb cannabis legalizáló és bandaháború ellenes belső bandamozgalmak!


A zenei kísérletezési kedve sohasem hagyott alább és mivel már a bankrollja elérte a 10 millió dollárt is igy nem kellett azon gondolkodnia hogy bárminek vagy bárkinek is lekösse magát.


Egyszerűen nem volt rászorulva senkire és semmire.


A  Prophets of Rage életrehívása nem csak újat adott B-Realnek de szívvel lélekkel csinálhatta és imádta csinálni! Az egész project egy kiváló példája annak hogy igen is vannak jó alternatívák ha a rock és a rap elegyéről kell beszélni és meg lehet úgy tölteni a nézőteret tomboló ezrekkel hogy közben üzenet is van és nincsen hiányérzetünk.


f





A Prophets of Rage egy amerikai supergroup, melyben a Rage Against the Machine zenészei, és a Public Enemy valamint a Cypress Hill rapperei vesznek részt. A formáció egy Public Enemy számról kapta a nevét, ami az 1988-as It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back albumon jelent meg. Az együttes első kislemezét 2016-ban adta ki, Prophets of Rage címmel. albumaik: Prophets of Rage, Unite Or Perish, The Party's Over (EP), Metal



Az a 10 év amit most lezárt az 50. születésnapjával talán megnyugtatja hogy sikerült elérnie amit akart. 2018.01.01 - től Kalifornia államban legális lett a Cannabis birtoklása és szívása!

Oroszlánrésze volt abban hogy az államok sorában újabbak és újabbak csatlakoztak a legalizálási folyamatokhoz még ha csak részlegesen is.

25 évig harcolt a maga módján és próbálta elérni kisebb nagyobb szervezetekkel együtt hogy változás legyen a gyógyászatban és a kemény drogosok kezelésében.

25 évig tevékenyen hozzájárult ahhoz hogy LA-ban keb fele vagy harmad annyian haljanak meg bandaerőszak miatt mint amennyien meghaltak volna!


Ő nem csak egy átlagos legenda a hip hop-ban és soha nem is lesz az,mert a maga nemében egészen egyedülálló amit letett az asztalra. Persze nem egyedül tette le hiszen végig ott volt mögötte egy korszakos zseni Muggs és ott volt neki a rap világában tevékenykedők hatalma is néha néha, de az az elszántság mellyel az első sorban vállalta mindig névvel és arccal azt hogy ő ki és miért szállt síkra 1991-ben az megkérdőjelezhetetlen és elismerésre méltó!

Mindenki elismeri a feketék a fehérek és a Latínók is!



2019-ben csillagot kapot a Hollywood sétányon



Isten éltessen B-Real! Örök legenda maradsz